Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 36 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
1.
9 p, 916.3 KB Transport interchange and local urban environment integration / Lamíquiz Daudén, Francisco José (Universidad Politécnica de Madrid) ; Carpio-Pinedo, José (Universidad Politécnica de Madrid) ; García-Pastor, Antonio (Consorcio Regional de Transportes de Madrid (CRTM))
Among the different interchange design aspects, integrated land use and infrastructure planning is maybe one of the most problematic fields in practice, given that a joint transport and urban planning spills over the regular scope of action of interchange developers, whereas it involves the cooperation and agreement of various authorities. [...]
2014 - 10.1016/j.sbspro.2014.12.133
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 160 (desembre 2014) , p. 215-223  
2.
10 p, 1.0 MB Mobility and Urban Planning Integration at City-regional Level in the Design of Urban Transport Interchanges / Carpio-Pinedo, José (Universidad Politécnica de Madrid) ; Martínez-Conde, Javier Aldecoa (Consorcio Regional de Transportes de Madrid (CRTM)) ; Lamíquiz Daudén, Francisco José (Universidad Politécnica de Madrid)
NODES is a European Commission R&D project aiming to build a toolbox to support European cities in the design and operation of new or upgraded public transport interchanges. NODES seeks to find the most innovative approaches to key areas in this arena such as design, ICT, management models, energy and environment. [...]
2014 - 10.1016/j.sbspro.2014.12.134
Procedia: social and behavioral sciences, Núm. 160 (2014) , p. 224-233  
3.
7 p, 613.9 KB Una Biblioteca para la Escuela Infantil 0-6 : una Propuesta de Aprendizaje Servicio / González, Alba ; Peña, Carla ; Prat, Montserrat (Prat Moratonas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Rodriguez, Lidia
El aprendizaje-servicio (APS) es una modalidad educativa que combina procesos de aprendizaje y de Servicio a la comunidad en un solo proyecto bien articulado, en el que los participantes se forman trabajando sobre necesidades reales del entorno con el objetivo de mejorarlo. [...]
Service-Learning is an educational modality that combines learning processes and community service into one well-structured project in which the participants are working on the real needs of the environment with the objective to improve it. [...]

2015 - 10.1016/j.sbspro.2015.07.024
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 196 (2015) , p. 142-148  
4.
7 p, 329.4 KB The Coordinating Role Of The Teacher In A Peer Tutoring Programme / Valdebenito Zambrano, Vanessa Haydeé (Universidad Católica de Temuco) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona)
The aim of the study was to investigate the impact of Leemos en Pareja (Reading in Pairs), an educational programme based on peer tutoring, and learn about the teacher's role in the construction of reading comprehension and fluency. [...]
2015 - 10.1016/j.sbspro.2015.04.423
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 191 (2015) , p. 2300-2306  
5.
9 p, 1.1 MB Socio-scientific issues (SSI) in initial training of primary school teachers : Pre-service teachers' conceptualization of SSI and appreciation of the value of teaching SSI / Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
In the present study, we designed and implemented a research-based initial training for primary-school teachers to help them understand what Socio-Scientific Issues (SSI) are and be able to teach them. [...]
2015 - 10.1016/j.sbspro.2015.07.015
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 196 (2015) , p. 80-88  
6.
8 p, 339.8 KB Language life of Japanese expatriates in non-English speaking countries : the case of Barcelona and Madrid / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona)
Starting from the question of whether expatriates can survive a temporary stay in the host society without any knowledge of the local language, this study explores the language life of Japanese expatriates in Barcelona and Madrid. [...]
2015 - 10.1016/j.sbspro.2015.11.303
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 212 (2015) , p. 85-92  
7.
7 p, 618.4 KB Aprendiendo a enseñar matemáticas a partir de la propia experiencia / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Chico, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Guinjoan, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se presenta una experiencia de innovación docente en la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas con alumnos del Grado de Educación Primaria. Los resultados de la experimentación indican el potencial de emular una actividad de resolución de problemas de Fermi para alumnos de primaria como alternativa a la clase magistral. [...]
An experience of educational innovation in teaching and learning mathematics with primary student teachers is presented in this report. The obtained data point out the power of emulating Fermi problem solving activities as an alternative to lectures. [...]

2015 - 10.1016/j.sbspro.2015.07.020
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 196 (2015) , p. 113-119  
8.
8 p, 383.3 KB Rizoma, una propuesta de I+D+i en Educación para la Sostenibilidad entre Universidad y Empresa / Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las tres misiones básicas de la universidad son la docencia, la investigación y la transferencia de conocimiento. En el contexto universitario europeo la transferencia de conocimiento constituye una oportunidad para la incorporación de la sostenibilidad a la universidad siempre y cuando se aborden profundas reflexiones. [...]
The University has three essential missions: teaching, research and knowledge transfer. In the European academic context knowledge transfer is an opportunity to incorporate sustainability into the university as long as in-depth reflections are addressed. [...]

2014 - 10.1016/j.sbspro.2014.08.069
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 139 (2014) , p. 551-558  
9.
7 p, 288.5 KB Oportunidades y desafíos en la utilización de las redes sociales para optimizar acciones de Orientación / Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gros Salvat, Begoña (Universitat de Barcelona)
El desempleo entre los jóvenes es muy elevado y se ha detectado que los orientadores necesitan nuevas estrategias y recursos para conectar con los jóvenes. La mayor parte de los jóvenes y adolescentes hacen un uso intensivo de las redes sociales. [...]
Unemployment among young people is very high and it has been recognized that guidance counsellors need new strategies and resources to connect with young people. Most teenagers and young people make extensive use of social networks. [...]

2014 - 10.1016/j.sbspro.2014.08.037
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 139 (2014) , p. 441-447  
10.
10 p, 627.7 KB Learning styles and web technology use in Business and Economics university students / Lorenzo Romero, Carlota ; Gómez-Borja, Miguel Ángel ; Alarcón del Amo, María del Carmen
New technologies in general and Web 2. 0 in particular, have an important and growing presence in society, both in educational settings and in personal relationships. The main objective of this research is to analyse how 2. [...]
2014 - 10.1016/j.sbspro.2014.05.221
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 141 (2014) , p. 1281-1290  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 36 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.